De cliëntenraad (cr) van DokNoord Huisartsenspoedpost denkt en praat mee over een breed scala aan relevante organisatorische onderwerpen.
Met als doel het signaleren van knelpunten en het aandragen van oplossingen vanuit het perspectief van de cliënten. Hiermee levert de cliëntenraad een bijdrage aan de verbetering van kwaliteit van zorg van DokNoord Huisartsenspoedpost. De cliëntenraad kan de bestuurder van DokNoord Huisartsenspoedpost gevraagd en ongevraagd advies geven over zaken die cliënten direct aangaan.
Hoe werkt de cliëntenraad
De cliëntenraad heeft minimaal vier maal per jaar overleg met de bestuurder. Onderwerpen bij dit overleg kunnen zijn:
- Patiëntbelevingsonderzoek.
- Klachtenrapportage.
- Kwaliteitsjaarverslag.
- Beleidsplan.
Daarnaast vergadert de cliëntenraad nog minimaal zes keer per jaar om de overleggen met de bestuurder voor te bereiden. De cliëtenraad kan medewerkers en managers van DokNoord Huisartsenspoedpost uitnodigen om hen bij te praten over bijvoorbeeld de uitkomsten van het patiëntbelevingsonderzoek.
Samenstelling cliëntenraad
De cliëntenraad bestaat uit vijf tot zeven leden. Zij vertegenwoordigen cliënten uit het hele werkgebied van DDG. De leden hebben geen persoonlijke of zakelijke band met DokNoord Huisartsenspoedpost.
De leden zijn:
| Naam | Functie | Woonplaats |
| Jan Laemers | Lid | Haren |
| José Drent | Lid | Kolham |
| Erik Smelt | Lid | Delfzijl |
Contact met de cliëntenraad
Wij nodigen je van harte uit je vragen, opmerkingen en/of suggesties over verbetering van de kwaliteit van zorg met de cliëntenraad te delen.
Je kunt daarvoor een e-mail sturen naar cr@doktersdienstgroningen.nl.
Liever per brief? Dat kan ook:
DokNoord Huisartsenspoedpost
t.a.v. de cliëntenraad
Postbus 5064
9700 GB Groningen
Individuele klachten? Neem dan contact op met de klachtenfunctionaris
De cliëntenraad behandelt geen individuele klachten van patiënten. Daarvoor kun je contact opnemen met de klachtenfunctionaris.