Cliëntenraad

Meedenken vanuit patiëntperspectief

De cliëntenraad van DokNoord Huisartsenspoedpost praat mee over het beleid van de organisatie vanuit het perspectief van de patiënt. Onze cliëntenraad behartigt de gemeenschappelijke belangen van onze patiënten.

De cliëntenraad (cr) van DokNoord Huisartsenspoedpost denkt en praat mee over een breed scala aan relevante organisatorische onderwerpen.

Met als doel het signaleren van knelpunten en het aandragen van oplossingen vanuit het perspectief van de cliënten. Hiermee levert de cliëntenraad een bijdrage aan de verbetering van kwaliteit van zorg van DokNoord Huisartsenspoedpost. De cliëntenraad kan de bestuurder van DokNoord Huisartsenspoedpost gevraagd en ongevraagd advies geven over zaken die cliënten direct aangaan.

Hoe werkt de cliëntenraad 

De cliëntenraad heeft minimaal vier maal per jaar overleg met de bestuurder. Onderwerpen bij dit overleg kunnen zijn: 

  • Patiëntbelevingsonderzoek.
  • Klachtenrapportage. 
  • Kwaliteitsjaarverslag.
  • Beleidsplan. 

Daarnaast vergadert de cliëntenraad nog minimaal zes keer per jaar om de overleggen met de bestuurder voor te bereiden. De cliëtenraad kan medewerkers en managers van DokNoord Huisartsenspoedpost uitnodigen om hen bij te praten over bijvoorbeeld de uitkomsten van het patiëntbelevingsonderzoek. 

Samenstelling cliëntenraad

De cliëntenraad bestaat uit vijf tot zeven leden. Zij vertegenwoordigen cliënten uit het hele werkgebied van DDG. De leden hebben geen persoonlijke of zakelijke band met DokNoord Huisartsenspoedpost. 

De leden zijn: 

Naam Functie Woonplaats
Jan Laemers Lid Haren
José Drent Lid Kolham
Erik Smelt Lid Delfzijl
     
Contact met de cliëntenraad 

Wij nodigen je van harte uit je vragen, opmerkingen en/of suggesties over verbetering van de kwaliteit van zorg met de cliëntenraad te delen. 

Je kunt daarvoor een e-mail sturen naar cr@doktersdienstgroningen.nl

Liever per brief? Dat kan ook:

DokNoord Huisartsenspoedpost 
t.a.v. de cliëntenraad 
Postbus 5064 
9700 GB  Groningen 

Individuele klachten? Neem dan contact op met de klachtenfunctionaris 

De cliëntenraad behandelt geen individuele klachten van patiënten. Daarvoor kun je contact opnemen met de klachtenfunctionaris.